Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Simicska Lajosnak nincs köze a Fideszhez - na jó, most hazudtunk


A kormány meg sem próbálta az elmúlt napokban megvédeni azt az állítást, hogy nincs köze saját oligarcháihoz, Simicska Lajoshoz és barátjához, Nyerges Zsolthoz. Most ezt az állítást próbáljuk kicsit megerősíteni. 

Az elmúlt napokban a Fidesz szépen magára húzta a Közgépet, mint ahogy arról már számtalan sajtóorgánum és blog megemlékezett. Selmeczi Gabriellával mi nem is foglakoznánk, de Fónagy János tegnapi felszólalásából kiemelnénk egy részt, amely kiválóan mutatja a Fidesz magyar vállalkozásokról szóló érvelésének a fonákját.

„Nemcsak az Ön által említett cég fontos számunkra, fontos a MOL, a Richter vagy a Rába, amelyek a magyar gazdaság zászlóshajói” - mondta Fónagy. 

Az elmúlt években mind a Richterben, mind a MOL-ban és a Rábában tulajdonrészt vásárolt az állam, több száz milliárdot költve ezekre a tranzakciókra. Ellentétben azzal a Közgéppel, amelyre szintén több százmilliárdot költött az állam, csakhogy ez utóbbiban nem szerzett tulajdonrészt. A Közgép egy színtiszta magántulajdonú vállalat, amely sorra nyeri az állami pénzeket. 

A Fidesz kedvenc mantrája a külföldi kontra magyar cégek ügye. Csakhogy a Közgép több külföldi céggel szokott konzorciumban indulni, mivel minden feladatot nem tud ellátni egyedül. Számtalan magyar cég van azonban, amely el tudná látni ezeket, csakhogy ők nem nyerik meg ezeket a közbeszerzéseket. Nem véletlen például, hogy a TriGránit semmilyen közbeszerzésben nem vesz részt már évek óta (még az előző kormányzati ciklus óta), de például a szívesen induló KÉSZ csoport se nyer nagyon közbeszerzéseket, mint ahogy számos más magyar építőipari vállat is állami beruházás nélkül marad a piacon. 

A Közgép 2010 óta minden pályázaton nyer, ahol elindul, de van túlárazásra is példa. A Szajol-Püspökladány vonal vasúti felújítása például tízszer annyiba kerül, mint Horvátországban egy hasonló vonal építése. Amikor Közgépről beszélünk, ne felejtsük el például, hogy a Margit híd felújításában is szerepet kapott a cég, ami sokak szerint az előző ciklus egyik nagy mutyija volt. Az biztos, hogy az előzetes terveknél sokkal többe került a híd felújítása, és az átadás is nagyot csúszott a tervezethez képest.

Simicska Lajos:

Simicska Lajos maga Orbán Viktor kollégiumi szobatársa volt. 1998 és 2000 között a Fidesz kormány alatta az Apeh elnöke korábban a párt pártpénztárnoka. Aki azt állítja nincs szoros kapcsolat a cégeken kivül Simicska és a Fidesz között, valótlanságokat állít.

Publimont:

De Simicska Lajosnak és Nyerges Zsoltnak nem csak az építőiparban van részesedése, hanem például a médiában is. Nyerges Zsolt például az RTL klub egyik felügyelője, de a két jó barát kezében van a Metropol, a Class FM,  a Magyar Nemzet, a Lánchíd Rádió, a Heti Válasz, a Hír TV, a MAHIR óriásplakát cég, és a lejjebb részletesebben tárgyalt Publimont. A birodalom médiapiaci részesedése 2009 óta meghétszereződött, Simicska Lajos és Nyerges Zsolt csak a médiacégeikből 1 milliárd 800 ezer forint nyereséget zsebeltek be az idén.

Ennek a médiabirodalomnak a leggyorsabban fejlődő társa a Publimont, amelynek növekedését 2 infografikán mutatjuk be. Míg 2009-ben az állami megrendelések csupán 17%-át szerezte a köztéri reklámokkal foglakozó cég, ez az arány tavaly már 70% volt. Ebben az az érdekes, hogy a piaci szereplők nem hirdettek többlet a Publimontnál, ők megmaradtak az eddigi költésnél. Márpedig a reklámok helye adott, ha valaki jó elérésű kampányt akar csinálni, nem nagyon támaszkodhat egyetlen cégre a piacon, ahogy ezt a magán szereplők jól is látják. Az államiak viszont ezt a szabályt sutba dobva szinte kizárólag Simicskánál hirdetnek. Tegyük hozzá azt is, hogy az MVM és a Szerencsejáték Zrt. például soha nem költött annyit köztéri reklámra, mint tavaly. A képek forrása a Kreatív magazin.

sim4.jpg

sim5.jpg

És a végére hagytuk a tutit: 

Az építőipar lanyha teljesítménye ellenére tavaly 40 százalékkal növelte forgalmát a miniszterelnök édesapjának többségi tulajdonában lévő gánti Dolomit Kőbányászati Kft., amely 800 millió forint értékű új beruházásba is kezdett. A kőbányászati boom csak lokális jelenség lehet: a konkurens bányák mindegyikének csökkent ugyanis az árbevétele tavaly, többnél jelentős mértékben. – áll a HVG cikkében, amely szerint mindehhez egy Közgépes beruházás vezet.

Ha ez se lenne elegendő valaki számára egy erős állítás megfogalmazására, a Fidesz és az oligarchák kapcsolatát illetően ajánljuk az Atlatszo.hu Nyerges Zsolt meggazdagodását bemutató cikksorozatát.

· 1 trackback