Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Strabag- és Közgép-közeli tévés műsorgyártó kaszálta idén a legtöbbet a piacon


A Kreatív magazin múl théten megjelent cikke szerint a tévés műsorgyártó cégek versenyét idén az a Hung-Ister Zrt. nyerte meg, amely erősen köthető Simicska Lajoshoz és más oligarchákhoz. Egyes állítások szerint a céget 50 százalékban a B-Reklám Kft. tulajdonolja, amelynek tulajdonosa Simicska Lajos cége, a Mahír. De ennél ezerszer izgalmasabb a cég felügyelőbizottságának a névsora.

A Hung-Ister lett az MTVA átalakitásának legnagyobb nyertese. A Szerencsjáték Zrt sorsolási műsorait, a Maradj Talpont és a Magyarország Szeretleket is gyártó cég tavaly majdnem 3 milliárdos árbevételre tett szert, a 2010-es adathoz képest ez nála 75%-os árnövevekedés. A cég az őt felügyelő bizottsági tagok személye miatt érdekes amit az Atlatszo.hu mutatott be: 

A Hung-Ister Zrt. felügyelőbizottságában korábban szerepelt Nyúl Sándor, a Trigránit csoport vezérigazgatója, Liszkay Gábor, a Magyar Nemzet tulajdonos-főszerkesztője, és Vida Ildikó, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal jelenlegi elnöke is. A 2010-es kormányváltás óta a felügyelőbizottság tagjai Dávid Gyula ügyvéd, az MSZP pártalapítványa, a Táncsics Alapítvány felügyelőbizottsági tagja, Nyerges Zsolt ügyvéd, a Fidesz háttérembere, és a bécsi illetőségű Aczél Zoltán, aki korábban a Strabag osztrák építőipari konszern magyarországi kijáróembereként tett szert kétes hírnévre. 

Igazi két párti oligarchaválogatott, a Demján Sándor vezérhajójaként említethető Trigánitot belevéve, egy kis Apeh-védelemmel nagyon tuti üzlet. Természetesen nem állítjuk, hogy a cég bármi törvénytelent követett volna el, de több, mint furcsa ez az összjáték és a közmédiumokból szerzett ilyen erős árbevétel, amely kenterbe veri a TV2 és az RTL Klub műsorgyártó cégeit is. Például az IKO-t, amely az RTL Klubnak készíti a Való Világot és az X Faktort, a Magyar Grundy UFA-t (a Barátok Közt gyártója) és az Interaktívot is (Jóban-Rosszban). Érdekes az is, hogy a Hung-Ister például a Maradj Talpon nevű köztévés vetélkedőt nem egyedül gyártja.

 

Érdemes elgondolkodni azon, elnézve a nézettségi versenyt és azt, hogy mennyit költ a közmédia (lásd a Kreatív cikke), vajon megéri-e ez a verseny az MTVA-nak.

· 2 trackback