Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Viktor írt!


Levélben is megjött az értesítés: fél év múlva - ha nem lesz szükség éppen akkor újabb megszorításokra, akkor – jön a munkahelyvédelmi akcióterv. A színes brosúrából már most kiválaszthatjuk, hogyan kívánjuk megvédeni a munkahelyünket, és még Viktor is írt pár szívhez szóló sort.
orbánírt.jpg


A munkahelyvédelmi akciótervvel csak az a probléma, hogy nem tudjuk miből lesz. Mint ahogy mi is megírtuk két hónapja, a költségvetés nem áll túl szilárd lábakon, a szociális járulékcsökkentés fedezete pedig nem látszik a költségvetésben. Az állam megadóztatásából sokkal kevesebb bevétel fog származni, mint ami látszik, az IMF-tárgyalások nem úgy tűnnek, mint amelynek kamatcsökkentő bevételéből lesz valami, normális tárgyalások híján. (Itt mindig meg kell jegyezni, ha ebből eddig pénzt számolt a kormány, miért üldöztük el az IMF-et.) Miközben a költségvetés számai úgy állnak, hogy hasra ütésszerűen beírtak pár száz milliárdot.

Egy hetes a hír, hogy a kormány a magyar alma népszerüsítésére 60 millió forintot költ. Emellett 60 milliót költött eddig csak az akcióterv reklámozásának óriásplakát részére, de lesz még TV- és rádióreklám, és ugye a ma megjött a levél, amiben Orbán Viktor valótlanságokat állít. Természetesen fontos, hogy az állampolgárok értesüljenek arról, mit tehetnek január 1-től és fontos, hogy minél szélesebb réteg éljen ezekkel a kedvezményekkel (már ha lesz), de nem biztos, hogy ezt augusztusban kell reklámozni. Legalábbis úgy tűnik, hogy sietnek, mintha gyorsan le kéne zavarni mielőtt kiderül, hogy az IMF ezt is megtorpedózza. Főleg, hogy a kampány célja mintha nem az lenne, hogy az embereknek elmagyarázzák, mi lesz és hogy lesz, hanem csak annyi, nagy kegyesen az eddigi megszorítások helyett, most kaptok egy kis lehetőséget.

Ráadásul alapvetően ezeket a kedvezményeket nem a munkavállalók, hanem a munkáltatók fogják igénybe venni. Fontos persze, hogy az emberek is tudják, miért alkalmazzák őket, de lehet olcsóbb lenne egy olyan kampány, amely nem a kormányt reklámozza a választópolgároknak, hanem a cégeknek magyarázza el, mi is a helyzet pontosan.

Az pedig már csak slusszpoén, hogy valószínűleg sokkal több munkahely nem lesz, hanem az eddigi alkalmazottak helyére fognak felvenni az új, kedvezményes alkalmazottakat.

· 5 trackback